مواد ESD آنتی استاتیک چگونه کار می کنند؟

Posted On جولای 31, 2020

مواد ESD آنتی استاتیک چگونه کار می کنند؟

الکتریسیته ساکن با عدم تعادل الکترون ها که در اثر جداسازی و تماس با مواد ایجاد می شوند، شکل می گیرد. بسته به منطقه و سرعت جداسازی و تماس ، رطوبت نسبی و برخی عوامل دیگر ، میزان بار استاتیک متفاوت است. برای مثال ، هنگامی که فردی در یک سطح قدم می زند ، می تواند الکتریسیته ساکن را از طریق تماس و جدا شدن کفش از سطح کف، تولید کند. انتقال بار باعث ایجاد شوک می شود که به آن “تخلیه الکترواستاتیک” (ESD) گفته می شود. تا حدی ، بیشتر مواد در معرض ایجاد الکتریسیته ساکن و ESD هستند. آنچه متغیر است میزان بار و تخلیه است. 

شرکت اطلس رعد ایرانیان با دارا بودن کادر مجرب و با سابقه فعالیت در عرصه صنایع ماشین آلات پلیمری کشور و اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه موفق در سطح کشور در ضمینه آنتی استاتیک و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تلاش خود را مینماید تا بهترین خدمات را در حداقل زمان ممکن ارائه نماید . از جمله محصولات آنتی استاتیک ما می توان به دستگاه آنتی استاتیک ایر جت، دستگاه استاتیک دتکتور ثابت، دستگاه آنتی استاتیک دمنده ای و دستگاه استاتیک دتکتور پرتابل اشاره کرد که برای خرید و مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

سه نوع ESD وجود دارد:

  1. ESD مستقیم به یک شیء _ شایع ترین نوع ESD ، این نوع است که در اثر لمس مستقیم یک شی پس از ایجاد بار استاتیک اتفاق می افتد. 
  2. ESD از یک شیء_ تحرک اجزای درون یک دستگاه می تواند به طور خودکار بار ایجاد کند و سپس از طریق تماس تخلیه کند.
  3. ESD ناشی از زمینه_ قرار دادن یک شیء در یک میدان الکترواستاتیک باعث ESD میشود.
بیشتر بخوانید: چرا به دستگاه های کنترل استاتیک نیاز داریم؟

مواد آنتی استاتیک

مواد ESD آنتی استاتیک

مواد آنتی استاتیک مقاومت الکتریکی بالایی دارند. آنها به ESD اجازه می دهند تا با سرعت آهسته ای که ESD را خنثی می کند ، در سراسر سطح حرکت کند. با خنثی کردن ESD ، از آسیب رساندن به وسایل الکترونیکی ظریف مانند تخته های مدار به وسیله جابجایی بار به مواد اتصال به زمین جلوگیری می شود. مواد را می توان هم در میز و یا روی زمین استفاده کرد. بسته به حساسیت موارد، محافظت آنتی استاتیک بیشتری ممکن است نیاز شود.

مواد اغلب چیزی بیش از تنها حفاظت ESD ارائه می دهد. مواد از لاستیک یا وینیل ساخته می شوند، که در برابر بارهای الکتریکی مقاومت کنند. هنگام قرار گرفتن روی کف محل کار، مواد در جای خود باقی می مانند و در نتیجه حوادث ناشی از کف های لغزنده را کاهش می دهند. کارگر باندی، معمولاً اطراف مچ دست را میپوشاند، که دارای سیمی متصل به زمین است تا بتواند با اطمینان از قطعات الکترونیکی استفاده کند. هنگام انتخاب مواد آنتی الکتریسیته ساکن برای کفپوش کارخانه های تولیدی یا حمل و نقل، محصول و سطح ESDای را که می تواند به آن آسیب برساند ، در نظر بگیرید. 

نکته: یک ماده آنتی استاتیک بدون ارتباط با زمین، ESD را حفظ کرده و بار را به جسم دیگری که با آن در تماس باشد منتقل می کند.

کفپوش های آنتی استاتیک / / Conductive Floor ESD

مواد ESD آنتی استاتیک

کفپوش آزار دهنده ترین قسمت ساخت و سازهای صنعتی ، تجاری یا نهادی است که در معرض سوء استفاده های فیزیکی و شیمیایی مانند وجود گرد و غبار ، رفت و آمد مداوم تجهیزات، ریختگی روغن و مواد شیمیایی قرار دارد.

محافظت از کفپوش بدون درز با کارایی بالا و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی ، باکتریایی و سایش برای تقویت عمر طراحی کفپوش ارائه می دهد. راحتی مطلوب، سطح آسان برای تمیز کردن با افزایش مقاومت در برابر نفوذ مایع، سختی و دوام پوشش بهداشتی به همراه انتخاب رنگهای جذاب متناسب با انواع شرایط محیطی. سطح تزئینی روکش دار، فضای کاری ایده آل و مطبوعی را ارائه می دهد. FloorClad گزینه های گسترده ای را از زیرلایه ، ملات های پیچ دار و کفپوش دارد. طیف گسترده ای را شامل زیر لایه های سیمانی ، لایه برداری ، نشانه گذاری کف ، پوشش های خوابیده / روی هم، ملات های مبتنی بر اپوکسی و پلی اورتان و کفپوش ها، کفپوش کف رسانا آنتی استاتیک ESD ، روکش های EPU ، روکش های پلی اورتا ، پوشش های مقاوم در برابر لغزش و مواد شیمیایی و  پوشش کف سیلیکاتی، ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: تخلیه الکترواستاتیک (ESD)

ویژگی های برجسته کفپوش آنتی استاتیک / / Conductive Floor ESD

ویژگی ها

  • خواص عالی آنتی استاتیکی و رسانایی
  • کاهش تولید بار الکتریسیته بر روی سطح
  • کلیه بارهای الکترواستاتیک به صورت بی ضرر منتقل می شوند
  • مقاومت عالی در برابر سایش و زیبایی ظاهری
  • یکپارچه، خود تسطیح، کف بهداشتی
  • تمیزکاری و نگهداری آسان و جذب نکردن گرد و غبار
  • مقاومت الکتریکی 104-108 اهم

کاربرد

  • تعویض فضای حیاط
  • اتاق استریل
  • واحد مراقبت های کرونر
  • تجهیزات ارتباطی
  • ترمینال رایانه ای
  • میز کار
  • تجهیزات عمومی الکترونیکی حساس

آماده سازی سطح

  • با ساییدن و انفجار نقطه ای به صورت مکانیکی و یا با استفاده از برس سیمی به صورت دستی سطح کف را آماده کنید. کف باید از نظر ساختاری سالم ، تمیز و عاری از ذرات سست ، روغن، گریس یا هرگونه آلودگی دیگری ساخته شود.
  • در صورت حذف هرگونه لایه سیمانی، ذرات سست، ترشح مواد و سایر آلاینده های موجود در کف باید از بین برود.
  • پس از انجام مراحل فوق باید جاروبرقی کشیده شود.
  • حداکثر رطوبت بستر هنگام بررسی با رطوبت سنج باید کمتر از 5 باشد. 
  • بی نظمی / ناپیوستگی در کف باید از ملات بر پایه اپوکسی       EMS FloorClad  / FloorClad SEMS  به عنوان زیر لایه برای تراز کردن سطح کف پر شود.
  • خارج شدن از اتصالات انبساط در کف باید از طریق سطح لایه تراز کننده ادامه یابد.
  • ناحیه کار باید دور از گرد و غبار نگهداری شود.  تمام قسمت های باز شده در اتاق باید بطور موقت با ورق های پلی اتیلن و نوار پوشاننده پوشانده شود.

نتیجه

استفاده از تجهیزات آنتی استاتیک فقط به یک صنعت خاص محدود نمی شود. این تجهیزات چند منظوره است که می تواند در هر جایی استفاده شود. دستگاه انتی استاتیک می تواند راحتی و ایمنی را برای کارکنان در شرکت و کرخانه شما فراهم کند و در نتیجه باعث افزایش بهره وری کلی شود. شما میتوانید برای خرید دستگاه آنتی استاتیک از هر جای ایران، به شرکت ما مراجعه کنید زیرا تمامی محصولات شرکت اطلس رعد ایرانیان دارای ۱۸ ماه گارانتی تعمیر و ۶۰ ماه خدمات پس از فروش از تاریخ بهره برداری محصول می باشند. این شرکت با دارا بودن کادر مجرب و فعال تضمین می نماید تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی در محصولات نسبت به رفع عیب و راه اندازی سریع سیستم ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان اعلام خرابی اقدام نماید .

تهیه شده توسط واحد فنی سایت اطلس رعد

بروز رسانی توسط صبا اسلامی مورخه ۱۳۹۹/۰۵/۱۰

Written by ali namnaq

Related Posts

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟ پلاستیک ها در اصل خود عایق هستند و سطخ پلاستک مقاومت بسیار بالایی دارد و کاملا عایق جریان هستند. مقدار مقاومت یک پلاستیک 10 به توان 10 تا 10 به توان 12 اهم بر مترمربع میباشد که این مقدار بیانگر این است که پلاستیک ها عایق جریان...

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک وجود الکتریسیته ساکن در اکثر کارخانجات مشکل زا نخواهد بود اما در کارخانجاتی که تولید آنها مواد منفجره بوده و یا در آن محیط، مواد قابل اشتعال مانند حلال ها و تینرها وجود دارد، وجود الکتریسیته ساکن بسیار خطرناک می باشد. همچنین در برخی از کارخانجات...

انواع محصولات آنتی استاتیک

انواع محصولات آنتی استاتیک

انواع محصولات آنتی استاتیک احتمالاً دیده اید بدنه فلزی اتومبیل که سوار لاستیک ها می شود ، هنگام عبور از جاده با مالش هوا از کنار آن بار ایستایی را ایجاد می کند. تئوری این است که نوارهایی مانند این مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن در بدنه خودرو ، کاهش تداخلات رادیویی ،...

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Loading...