Posted On جولای 10, 2020

محصولات آنتی استاتیک و روکش ها

برق استاتیک می تواند بسیار مفید باشد: فتوکپی و پرینتر های لیزری بدون آن کار نمی کنند. اما اگر برای لحظه ای به رعد و برق فکر کنید خواهید دید که می تواند بسیار ترسناک باشد. اگرچه استاتیک به خودی خود مضر نیست ، هنگامی که مقادیر زیادی از آن ساخته و ناگهان تخلیه می شود ، می توانید جرقه های چشمگیر و خطرناکی بوجود آورد (ایجاد یک جرقه به طول 1 میلی متر در حدود 3000 ولت طول می کشد). اگرچیزی قابل اشتعال آنجا باشد (مانند دود بنزین) میتواند سبب یک انفجار بزرگ شود.

حتی یک جرقه کوچک در بعضی مواقع می تواند مشکل ساز باشد. اگر استاتیک از طریق راه رفتن بر روی فرش روی بدن شما ایجاد شده است ، و شما شروع به کار با قطعات الکترونیکی ظریف کرده اید ، تخلیه ناگهانی جریان از بدن شما می تواند به اندازه کافی آسیب برساند. اینجاست که محصولات آنتی استاتیک می توانند کمک کنند. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد آنها بیندازیم!

شرکت اطلس رعد ایرانیان با دارا بودن کادر مجرب و با سابقه فعالیت در عرصه صنایع ماشین آلات پلیمری کشور و اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه موفق در سطح کشور در ضمینه آنتی استاتیک و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تلاش خود را مینماید تا بهترین خدمات را در حداقل زمان ممکن ارائه نماید. از جمله محصولات آنتی استاتیک ما می توان به دستگاه آنتی استاتیک ایر جت، دستگاه استاتیک دتکتور ثابت، دستگاه آنتی استاتیک دمنده ای و دستگاه استاتیک دتکتور پرتابل اشاره کرد که برای خرید و مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: انواع محصولات آنتی استاتیک

استاتیک از کجا می آید و کجا می رود؟

محصولات آنتی استاتیک و روکش ها

برق و الکترونیک استاتیک با هم مخلوط نمی شوند! قطعات الکترونیکی غالباً در کیف های آنتی استاتیک با برچسب های هشدار دهنده  وصل می شوند. کیسه ها ، که به نوعی از رنگ ابریشمی دودی است ، از پلاستیک ساخته شده اند و مواد افزودنی را با هم مخلوط می کنند. این یک قاعده اصلی فیزیک است که هیچ بار الکتریکی داخل یک هادی توخالی (که قفس فارادی است) وجود ندارد ، حتی اگر از خارج شارژ شود. بنابراین یک کیف مانند این به طور موثری از محتویات آن در هنگام ترانزیت محافظت می کند. اگر مقاله اصلی ما در مورد برق را خوانده اید ، می دانید که الکتریسیته ساکن (همانطور که از نام آن پیداست) نوعی از بار الکتریکی است که در یک مکان می ماند – واقعاً ایستا است. این برعکس برق فعلی است (جریان الکتریکی ) ، یعنی برق که از یک مکان به مکان دیگر در طی یک مسیر مشخص به نام مدار حرکت می کند. معمولاً استاتیک وقتی ایجاد می شود که مقره ها (موادی که  جریان برق از قبیل پلاستیک ، لاستیک ، و غیره را عبور نمی دهند) یا عایق مالیده می شوند ، مانند وقتی که یک بالون را به طور مکرر روی لباس خود مالیده اید ، الکترسیته ایجاد میشود.

بیشتر بخوانید: تخلیه الکترواستاتیک (ESD)

برق استاتیک می تواند واقعاً مفید باشد و ما از آن در انواع روشهای عملی استفاده می کنیم. به عنوان مثال ، هنگام گرفتن عکس با فلاش دوربین ، باید چند ثانیه صبر کنید تا الکتریسیته ساکن برای ایجاد یک خازن (یک وسیله ذخیره انرژی الکتریکی) برقرار شود. هنگامی که خازن در دوربین شما به طور کامل شارژ شود ، یک چراغ روشن می شود و وقتی دکمه دیافراگم را فشار می دهید ، خازن به سرعت از طریق یک لامپ زنون قدرتمند تخلیه می شود ، باعث ایجاد یک فلاش کوتاه از نور و غالباً یک شکاف شگفت آور با صدای بلند می شود. برای رهایی از الکتریسیته ساکن ، باید با ایجاد یک مدار ، آن را به برق عادی تبدیل کنیم. این اتفاقی است که در رعد و برق رخ می دهد: آنقدر بار الکتریکی در ابر ایجاد می شود که هوای بین آن و زمین دیگر به عنوان عایق عمل نمی کند. به طور موثر ، هوا به طور ناگهانی تبدیل به یک مدار غول پیکر می شود – به عنوان یک رعد و برق قابل مشاهده می شود و به عنوان جریان برق به زمین میرسد.

محصولات آنتی استاتیک و روکش ها

محصولات آنتی استاتیک چگونه کار می کنند

برای متوقف کردن ایستا ، باید اطمینان حاصل کنید که برق هرگز فرصتی برای ساخت ندارد. به عبارت دیگر ، شما باید اطمینان حاصل کنید که یک مدار الکتریکی به نوعی وجود دارد تا بتواند هرگونه بار الکتریکی را بی خطردور کند. محصولات آنتی استاتیک این کار را از انواع مختلفی انجام می دهند ، گاهی اوقات فیزیکی و گاه شیمیایی. در مقاله های بعدی در مورد هریک بطور جداگانه توضیح خواهیم داد.

نتیجه

این روزها برای مقابله با مشکلاتی نظیر ESD ، هر کسب و کاری به دستگاه های رفع الکتریسیته ساکن نیاز دارد. اگر امروز از تجهیزات رفع الکتریسیته ساکن استفاده نمی کنید، حتماً آن را برای پیشرفت شرکت خود در نظر بگیرید. شما میتوانید برای خرید دستگاه رفع الکتریسیته ساکن از هر جای ایران، به شرکت ما مراجعه کنید زیرا تمامی محصولات شرکت اطلس رعد ایرانیان دارای ۱۸ ماه گارانتی تعمیر و ۶۰ ماه خدمات پس از فروش از تاریخ بهره برداری محصول می باشند. این شرکت با دارا بودن کادر مجرب و فعال تضمین می نماید تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی در محصولات نسبت به رفع عیب و راه اندازی سریع سیستم ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان اعلام خرابی اقدام نماید .

تهیه شده توسط واحد فنی سایت اطلس رعد

بروز رسانی توسط صبا اسلامی مورخه ۱۳۹۹/۰۴/۲۰

Written by ali namnaq

Related Posts

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟

چگونه عمر قطعات پلاستیکی را افزایش دهیم؟ پلاستیک ها در اصل خود عایق هستند و سطخ پلاستک مقاومت بسیار بالایی دارد و کاملا عایق جریان هستند. مقدار مقاومت یک پلاستیک 10 به توان 10 تا 10 به توان 12 اهم بر مترمربع میباشد که این مقدار بیانگر این است که پلاستیک ها عایق جریان...

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک وجود الکتریسیته ساکن در اکثر کارخانجات مشکل زا نخواهد بود اما در کارخانجاتی که تولید آنها مواد منفجره بوده و یا در آن محیط، مواد قابل اشتعال مانند حلال ها و تینرها وجود دارد، وجود الکتریسیته ساکن بسیار خطرناک می باشد. همچنین در برخی از کارخانجات...

مواد ESD آنتی استاتیک چگونه کار می کنند؟

مواد ESD آنتی استاتیک چگونه کار می کنند؟

مواد ESD آنتی استاتیک چگونه کار می کنند؟ الکتریسیته ساکن با عدم تعادل الکترون ها که در اثر جداسازی و تماس با مواد ایجاد می شوند، شکل می گیرد. بسته به منطقه و سرعت جداسازی و تماس ، رطوبت نسبی و برخی عوامل دیگر ، میزان بار استاتیک متفاوت است. برای مثال ، هنگامی که فردی...

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Loading...